ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi

ISO 10002 Nedir?ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi

Bugünün rekabet koşullarında aynı kulvarda koşan kuruluşlar için müşteriler, öncesine göre artık çok daha fazla önemli konumdadır. Hem firma sayısının artması hem de gelişen teknolojiler sayesinde ürün çeşitliliğinin artması, yasalarla da korunan müşterilerin beklentilerinin de yükselmesinde ve değişime neden olmuştur. Bu durum firmaların işlerini daha da zorlaştırmaktadır.

İşletmelerin devamlılığını sağlayabilmeleri, bulunduğu sektörde ayakta durabilmeleri, marka oluşturmaları, marka değerlerini korumaları ve marka değerini yükseltme hedefleri ve bu hedeflere ulaşabilmeleri mevcut müşterilerini elinde tutmak ve yeni müşteriler edinmekle mümkün olmakta bu da mutlak müşteri memnuniyetinden geçmektedir.

Müşteri memnuniyetini oluşturabilmek için de müşterilerin şikayet etmelerine fırsat vermemek, olası müşteri şikayetlerini de ivedilikle çözümlemek ve tekrarlanmasını engellemektir.

Müşteri memnuniyetini, müşterilerin beklentileri karşılığında mal ve hizmetten sağladığı fayda olarak tanımlayabiliriz. ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi, şirketin potansiyel müşterileri ile daha karlı ve uzun dönemli ilişkiler kurulması ve bu ilişkileri geliştirmesini sağlayan bir yönetim yaklaşımıdır. Bu standart, öncelikle geri bildirime (şikâyetler dâhil) açık olan müşteri odaklı bir ortamın oluşturulması, alınan her bir şikâyetin çözüme ulaştırılması ve müşteri hizmetinin iyileştirilmesi ile ilgili yönetim taahhütlerinin yerine getirilmesini öngörmektedir.

Teklif İsteyin

Talebinizin ne olduğunu belirttiğiniz takdirde, sizlere teklifimizi iletmekten mutluluk duyarız.