ISO 9001 Belgesi | Kalite Yönetim Sistemi Belgelendirme

Başarılı şirketler paydaşlarını tanımakta ve paydaşlarının süreçlerini kontrol ettikleri için amaçlanan sonuca kalıcı olarak ulaşmaktadırlar. Sağduyulu tutumları sayesinde güvenilir ortaklar haline gelerek belirleyici rekabet avantajları elde etmektedirler.

iso 9001 kalite yönetim sistemi

ISO 9001 Nedir?

ISO 9001 Nedir, ISO 9001 Nasıl Alınır? ISO 9001 Belgesi: Dünyada bir milyondan fazla sertifikalı şirket, organizasyonlarını yönetmek ve performanslarını sürekli olarak geliştirmek için kalite yönetim sistemi kullanır. Etkili kalite yönetim sistemleri açık iş stratejileri ve hedefleri, verimli ve şeffaf süreçler ve ölçülebilir sonuçlar ile nitelendirilmektedir. Şirketin yönetimi, kalite yönetimi için genel sorumluluğa dâhil edilerek organizasyonun genel bağlamına net bir şekilde odaklanmaktadır.

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi belgesi, tüm ilgili taraflara, tüm fırsatlara ve risklere yönelik yoğun bir çalışma gerektirmektedir ve müşterilerin ya da ilgili diğer tarafların ihtiyaç ve beklentilerini karşılamak üzere bir kuruluşun bilincini arttırmayı amaçlamaktadır.

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi belgesi, bir şirketin bireysel ihtiyaçlarına odaklanmakta ve değişen pazar koşullarında bile geleceğe yönelik hareket etmeyi sağlamaktadır. Standart, hem imalat endüstrisinde hem de hizmet şirketlerinde veya kamu idarelerinde tüm sektörlere uygulanabilmektedir.

Müşteri memnuniyeti, Kalite Yönetim Sistemi prensipleri, bir şirketin yetkinliğini ortaya koymasında etkin bir rol oynamaktadır. Bu nedenle ISO 9001 nedir denildiğinde, yedi kalite yönetimi ilkesinden biri sürekli müşteri odaklılığı gerektirmektedir. Yedi yönetim ilkesi, bir organizasyonu üzerine odaklanılmış ve sistematik bir şekilde yönetme görevine yönelik oryantasyon ve sürekli iyileştirme sağlamaktadır.

ISO 9001 Belgesi Nasıl Alınır?

iso-9001-belgesi

ISO 9001 Nasıl Alınır? Dünya çapında 57.000’den fazla sertifikalı işletmeye sahip küresel DQS grubunun bir parçası olarak, DQS Türkiye, en deneyimli Kalite Yönetim Sistemi denetim hizmeti sağlayıcıları, yönetim sistemleri ve süreçlerinin belgelendirilmesini yapmaktadır. Denetimlerimizin birçok yönü bulunmaktadır fakat şirketinizin değerini tamamen iyileştirmek DQS için tek odak noktasıdır. Bireysel planlamaya dayanarak, denetimlerimiz, doğru kararları almak ve şirketinizde iyileştirmeler uygulamak için çeşitli başlangıç noktaları sağlamaktadır. Kalite Yönetim Sistemi belgelendirme süreci karşılıklı tanıma ve anlamlı bir teklif için şirketin temel bilgilerinin paylaşılmasıyla başlamaktadır. ISO 9001 nasıl alınır sorusunun yanıtları için ISO 9001 eğitimleri ile sürece bir adım önde başlayın!

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Faydaları ve Başarı Faktörleri

  • Müşteri güvenini kazanmak
  • Müşteri memnuniyetini arttırmak
  • Çalışan motivasyonunu artırmak
  • Verimli ve etkili kurumsal süreçler oluşturmak
  • Sorumlulukları açıkça tanımlamak
  • Sürekli iyileştirme başlatmak
  • Gerçeklere dayalı kararlar almak
  • Kurumsal riski en aza indirmek
  • Zaman ve işletme maliyetlerinden tasarruf etmek
  • Düzeltmek yerine hataları önlemek
  • Kurumsal imajı geliştirmek
  • Bilgi boşluklarını azaltmak
  • Değişen pazar koşullarına önceden hazırlıklı olmak

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Prensipleri

Bir şirketin Kalite Yönetimi Sistemi, şirket hedefleri net bir şekilde tanımlandığında işe yaramakta ve bu hedefleri gerçekleştirmek, verimli ve şeffaf süreçlerden kaynaklanan ana göstergelere dayanarak ölçülebilir sonuçlara ulaşmaktadır.

  • Müşteri Odaklılık
  • Liderlik
  • İnsanların Katılımı
  • Sürece dayalı yaklaşım

Kalite Yönetim Sistemi Uluslararası Standardının Yapısı

iso 9001 pdca