8D Eğitimi8D Problem Çözme Tekniği Eğitimi

8D Eğitimi Amacı

Kuruluşlar iletişim ve teknoloji dünyasında rekabet edebilmek amacıyla, operasyonlarında büyük değişimleri sağlayabilmek için sürekli iyileşmeyi stratejileri olarak kullanmaktadır. Kalite araçları çalışanların katılımı ile, iyileştirme çevriminin her aşamasında (Planlama, Uygulama, Kontrol, Standartlaştırma) kullanılabilecek temel araçlardır.

Ortaya çıkan problemlerin veya olası problemlerin tanımlanması, giderilmesi ve yeniden oluşumlarının önlenmesi veya ortaya çıkma olasılıklarının düşürülmesi aşamalarının sekiz boyutta ‘Ekip Yönetimli Problem Çözme (EYPÇ)’ ile sistematik gerçekleştirilmesi yaklaşımıdır.

 

8D Eğitimi İçeriği

  • Endüstriyel ortamlarda problem kavramının karşılığının anlaşılması
  • Problem teşhis yöntemleri
  • Problemin boyutlarının ölçülmesi teknikleri
  • Kök neden analizinin yapılması, ekip çalışması teknikleri
  • Problemi yeniden oluşturabilme teknikleri
  • Çözümler geliştirme ve en etkin çözümü seçme çalışmaları, önerilen çözümün doğrulanması
  • Otomotiv sektöründe özel uygulamalar
  • Global 8D aşamalarının tanımı ve incelenmesi, hata veri tabanlarının oluşturulması
  • Bulunan ve çözülen hataların sistem dokümantasyonunda yaygınlaştırılması

 

8D Eğitimi Katılımcı Profili

  • Mühendisler
  • İş Güvenliği Uzmanları
  • Firma Yöneticileri
  • Üretim
  • Planlama