Six Sigma Eğitimi

Six Sigma Eğitiminin Amacı

6 Sigma, iş başarısını sağlamak, sürdürmek ve maksimize etmek için kullanılan kapsamlı ve esnek bir sistemdir. Şirketlerde performans düşüklüğünün temel nedeni değişkenliktir. 6 Sigma yönteminin amacı üretimdeki bu değişkenliği ortadan kaldırmak ve hedef bir ortalamada merkezileştirmektir. Bu durum üretimde sürekliliği, yani iyi sonuçların devamlılığını sağlamaktır.

6 Sigma’nın yakalamak istediği kalite oranı üretimdeki hata payını bir milyonda 3.4 birim seviyesine indirmektir. Sigma değerinin seviyesi azaldıkça üretimdeki hata payı artmaktadır. Örneğin; 3 Sigma yeterliliğindeki süreçte bir milyonda 2700 hata mevcuttur. Genel olarak 6 Sigma, müşteri ihtiyaçlarının yakından anlaşılması, verilerin sistematik kullanılması ve iş süreçlerinin yönetimine önem verilmesi ile elde edilebilir bir başarı oranıdır.

Six Sigma Eğitiminin İçeriği

1. Modül Eğitimi

  • Temel İstatistik
  • Yalın Altı Sigma’ya Genel Bakış
  • Proje Seçimi ve Tanımlaması – Proje Tanımlama Belgesi
  • Proje takımının kurulması
  • Süreç Metrikleri – Müşterinin Sesi
  • Süreç Akış Şeması ve Süreç Haritası
  • Değer Akış Haritalama
  • Kaizen

2. Modül Eğitimi

  • Proje Tartışmaları
  • İleri Temel İstatistik
  • Süreç Analizi – Yalın Teknikler
  • Değer Akış Analizi
  • 5S ve Görsel Fabrika
  • Neden-Sonuç Araçları
  • Süreç Yeterlilik Analizi
  • Grafik Analiz Teknikleri
  • Süreç Yeterliliği Simülasyonu

3. Modül Eğitimi

  • Proje Tartışmaları
  • Ölçüm Sistemi Analizi
  • SMED
  • Merkezi Limit Teoremi
  • Güven Aralıkları
  • Hipotez Testlerine Giriş
  • Hipotez Testleri:
    Ortalama Testleri
    Değişkenlik Testleri
    Orantı Testleri

4. Modül Eğitimi

  • Proje Tartışmaları
  • Örnek Büyüklüğünün Hesaplanması
  • Korelasyon/Regresyon
  • Çözümlerin geliştirilmesi ve seçimi
  • Tek Değişkenli ANOVA
  • DOE – Deney Tasarımına Giriş
  • Kontrol Metotları, Kontrol Planları ve FMEA
  • İstatistiksel Proses Kontrol
  • Projenin Kapatılmas